קבוצת גרימלדי: שנת 2013 תהיה חיובית, עם מחזור שיא

We Serve Your Interest

קבוצת גרימלדי: שנת 2013 תהיה חיובית, עם מחזור שיא

מנכ"ל הקבוצה עמנואל גרימלדי הציג נתוני פעילות מרשימים במסגרת הכנס השנתי שנערך בשבוע שעבר בהשתתפות נציגי חברת אלאלוף וצמרת יבואני הרכב מישראל. כוונת הנציבות האירופית לחייב שימוש בדלק דל גופרית בראשית 2015 זכתה לביקורת קשה: ״תנו לנו עוד זמן״
27.10.13 / 00:00
אפרים אלטר (מימין), עמנואל גרימלדי
27.10.13
אפרים אלטר (מימין), עמנואל גרימלדי
ישראל קז (מימין), אפרים אלתר
27.10.13
ישראל קז (מימין), אפרים אלתר
גדעון סיטרמן (מימין), אפרים אלתר, אלי בר-יוסף
27.10.13
גדעון סיטרמן (מימין), אפרים אלתר, אלי בר-יוסף
דגגד
27.10.13
דגגד
אפרים אלתר, רוזה זוננשטיין
27.10.13
אפרים אלתר, רוזה זוננשטיין
רפי וויטנברג (ימין), מרק סממה, גדעון לוי
27.10.13
רפי וויטנברג (ימין), מרק סממה, גדעון לוי
יגאל דה טולדו (מימין), שחר זמיר
27.10.13
יגאל דה טולדו (מימין), שחר זמיר
גדעון סיטרמן (מימין), מנהל נמל ברצלונה
27.10.13
גדעון סיטרמן (מימין), מנהל נמל ברצלונה

הרגולציה הנוקשה, שתחייב שימוש בדלקים פחות מזהמים, אך יקרים משמעותית בקווי ספנות בים הבלטי ובים הצפוני, עמדה במרכזו של הכנס השנתי "From Land to Sea", שערכה בשבוע שעבר קבוצת גרימלדי.

הכנס התקיים זו השנה ה-17 ברציפות, כשהשנה הוא נערך באי Ischia שבאיטליה בהשתתפות כ-500 אורחים ממדינות אירופה והים התיכון, לרבות יבואני רכב, מנהלי נמלים וטרמינלים, מנהלי תשתיות כבישים וראשי ארגונים בינלאומיים.

בראש המשלחת הישראלית, שכללה את לקוחותיה הגדולים של חברת גרימלדי ליינס בישראל, עמד אפרים אלתר, מנכ"ל חברת אלאלוף, נציגת גרימלדי בישראל לאורך שנים רבות. המשלחת כללה את נציגי מרבית יבואני הרכב מישראל, כמו גם יו״ר חברת נמל אשדוד גדעון סיטרמן, המנכ״ל שוקי סגיס וסמנכ״ל הלקוחות אלי בר-יוסף.

נציין שכחלק מהחזון והאסטרטגיה של קבוצת גרימלדי, מנכ"ל הקבוצה עמנואל גרימלדי פועל מזה שנים רבות לקדם ולפתח שרותי הובלה ימית בקווים קצרים כאופציה ראויה, מהירה, זולה ונקיה יותר מזו של ההובלה היבשתית הפנים-אירופאית. היוזמה זוכה לתמיכת הנציבות האירופאית.

במהלך הכנס התייחס גרימלדי ארוכות לסוגיה כיצד להתמודד עם החקיקה של הנציבות האירופאית לחייב את חברות הספנות לעשות שימוש בדלק דל גופרית (0.1% גופרית) החל מ- 1 בינואר 2015 בנתיבי השייט בים הצפוני ובים הבלטי, אל מול חלופות אחרות דוגמת השימוש בגז טבעי נוזלי (LNG). הוא מתח ביקורת קשה על הרגולטור: ״הספנות היא אחד מענפי התחבורה הנקיים והירוקים ביותר ואסור שהרגולטור יאיים לקנוס את הענף״.

לדבריו, מחירי הדלקים כיום מצויים ברמה גבוהה מאוד ומחירו של דלק דל גופרית ברמת 0.1% יקר משמעותית, מה שישפיע רבות על רווחיות חברות הספנות ועל היכולת שלהם ליישם את התקנה, במידה והחוק ייאכף בראשית 2015.

הוא הוסיף: ״תנו לנו זמן כדי שנמצא את הפתרונות ההולמים לעמוד בסטנדרטים שקבע ארגון הספנות הבינלאומי (IMO), שאומצו ואושרו על ידי הנציבות האירופאית. אילו הייתי הרגולטור, הייתי מבקש לתגמל חברות ספנות שפועלות למצוא פתרונות במקום לקבוע תכתיבים״.

בהתייחסו לשימוש בגז טבעי נוזלי כמקור אנרגיה חלופי, אמר גרימלדי: ״יש לקחת את הנושא בפרספקטיבה המתאימה. הבעיה הגדולה היא שיש הרבה מאד סימני שאלה שנותרים ללא תשובה. בארצות הברית, שהיא ספקית גדולה של גז טבעי, המחיר עומד על חמישית מהמחיר בשאר העולם. מה יהיה המחיר באירופה? לא ברור. כיום רק נמלים ספורים שאותם אנו פוקדים באירופה, מסוגלים לספק LNG. האם אפשר לתדלק בעת טעינה/פריקה? לא ידוע. אין על כך ועל שאלות רבות אחרות שום תשובה – אין רגולציות וחוקים, אולם יישום החוק של הנציבות הולך ומתקרב. התעשייה צריכה יותר זמן למצוא פתרונות ולא נראה כי LNG יהיה הפתרון בשנה הקרובה״.

למרות הכל: 2013 שנת שיא לקבוצה

שנת 2013 צפויה להסתיים בתוצאות משביעות רצון מבחינת הקבוצה, שהגיבה היטב, על פי גרימלדי, לתנאי השוק המורכבים. לדברי המנכ״ל, בתשעת חודשי 2013 הקבוצה הציגה גידול חד בכמות המטען והנוסעים שהובילה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. בתקופה זו הובילה חברת גרימלדי ליינס, ללא חברות הבת Finnlines ו-Minoan Lines, כ-600 אלף משאיות/טריילרים (גידול של 150 אלף יחידות) ולמעלה מ-800 אלף נוסעים (גידול של כ-200 אלף נוסעים).

בשנה שחלפה הצליחה הקבוצה גם להרחיב ולחזק את רשת היעדים אותה היא פוקדת ובחודשים האחרונים השקיעה בטרמינלים לנוסעים ומטען, לרבות בנמל ברצלונה.

בהיבט הפיננסי, שנת 2012 היתה השנה הרווחית ביותר מאז פרץ המשבר העולמי בשנת 2008, כשמשנה לשנה הצליחה הקבוצה להציג גידול. לטענת גרימלדי, שנת 2013 עומדת להיות שנת שיא, שבמהלכה אמנם רמת הרווחיות תעמוד על רמה זהה לזו של 2012, אולם צפוי גידול מרשים ב- EBITDA ובמחזור, שצפוי לעמוד על כ-3 מיליארד אירו.

באשר למחירי הדלק אשר ממשיכים להיות גבוהים ציין מנכ״ל הקבוצה: ״אל מול תנאים אלו גרימלדי הציגה אסטרטגיה נחרצת בהכניסה לשירות אניות חדישות בעלות נפח קיבולת גדול יותר, עם תצרוכת דלק זהה לאניות הקיימות, מה שאפשר לקבוצה בשנה האחרונה להתייעל בצורה דרסטית״.

נציין כי גרימלדי ליינס, המיוצגת בישראל על ידי חברת אלאלוף, הינה מהחברות המובילות בעולם בהובלת מטענים מתגלגלים ונוסעים באמצעות מעבורות, אניות להובלת רכבים ואניות גלנוע רב-תכליתיות.

בשנת 2012 זכתה החברה בתואר הספק המצטיין של ענקית הרכב ג'נ'רל מוטורס. בשנה שחלפה הובילה הקבוצה, באמצעות כל חברות הבת, למעלה משלושה מיליון רכבים, כ-1.6 מיליון מטענים מתגלגלים ולמעלה מ-2.8 מיליון נוסעים בקווים השונים. החברה מפעילה 102 אניות, מתוכן 98 הנמצאות בבעלותה המלאה ו-32 מהן נבנו בחמש השנים האחרונות.

חומרים מסוכנים
מטענים בקירור
מטענים חריגים
גל-נוע
מכולות יבשות
מטען כללי
משלוחי צד ג׳
Copyright Allalouf Groub - comprehensive logistics chain solutions
Powred by Port2Port | Designed by imarkimage
×