פגישת לשכת הספנות והנהלת נמל אשדוד - אוירה טובה לצד טענות קשות

We Serve Your Interest

פגישת לשכת הספנות והנהלת נמל אשדוד - אוירה טובה לצד טענות קשות

אתמול נפגשו חברי ועדת התפעול של לשכת הספנות עם הנהלת נמל אשדוד, במטרה לבדוק את היערכות הנמל לקראת החורף. משתתפי הפגישה מביעים את דעותיהם בנושא
14.11.05 / 00:00

אתמול נפגשו חברי ועדת התפעול של לשכת הספנות עם הנהלת נמל אשדוד, במטרה לבדוק את היערכות הנמל לקראת החורף

המפגש בין נציגי לשכת הספנות לבין הנהלת נמל אשדוד התקיים במסגרת סדרת פגישות שמקיימת ועדת התפעול עם הנהלות הנמלים, אחת לתקופה.

חברי ועדת התפעול בלשכת הספנות, ראובן צוק- יו"ר הועדה והחברים: יורם הופמן, אלון שגב, דוד קסטל, דוד רוזן ונחום גנצרסקי- נשיא הלשכה, העלו מספר נקודות לדיון. כך למשל, נטען שלא מוקצים מספיק "ידיים" לאניה, מה שמשפיע ישירות על קצב הטעינה והפריקה. כמו כן ציינו חברי הועדה כי לדעתם הנמל עדיין לא השלים את המחסור בכוח אדם, ובציוד. 

ראובן צוק- יו"ר ועדת התפעול ומנכ"ל חברת אלאלוף אמר כי הנמל מגלה המון רצון טוב אך לצערו בשטח ישנם דברים שעדיין לא עובדים כגון מחסור ב"ידיים", תפוקות נמוכות, ציוד לא תקין, מחסור בכח אדם ועוד."הפגישה היתה מעט מתסכלת מאחר וציפינו למשהו אחר. לא יצאנו מהפגישה עם שום דבר קונקרטי. אחרי שמונה חודשים – רק דיבורים יפים לא יעבדו", אמר צוק.  

נחום גנצרסקי, נשיא הלשכה, הוסיף ואמר: "בכל מקרה, עם כל ההבנה והמודעות לבעיות ולתהליכים שלוקחים זמן, הנמל צריך להיות מוכן. אם הציוד וכח האדם אינו מצוי, שלא יצפו שחברות ספנות לא תטלנה היטלי צפיפות".

מנגד הבהירו נציגי חברת נמל אשדוד, המנכ"ל שוקי סגיס וכן אלדד וקסמן, יוסן בסן ודדה בן גיגי כי מאז כניסתה של ההנהלה החדשה לתפקיד החברה נמצאת בתהליך של שיפור והחלפת ציוד ישן בציוד חדש ומתקדם יותר, לאחר שמספר שנים לא בוצעו כמעט השקעות בנושא זה.

בנוסף, ציינו נציגי הנמל שנקלטו בנמל מעל ל- 100 עובדים והחברה נמצאת בתהליך של הכשרת כוח אדם נוסף לנמל, כמו כן למשמרת א' נוספה חצי שעת עבודה. לטענתם, החברה נמצאת בתהליך (שחלקו כבר הסתיים) של הדרכות והכשרות של העובדים ובניית תהליכי עבודה חדשים על מנת לשפר את התפוקות. כמו כן, הם ציינו, פועלת החברה לרכישת 2 מנופי גשר חדשים לרציף 23. בחברת נמל אשדוד מאמינים שכתוצאה מפעולות אלה, תוך מספר חודשים רציף 23 יוכל לספק רמת תפוקה נאותה.

בהתייחס לנושא היערכות הנמל לקראת החורף ציין נשיא הלשכה נחום גנצרסקי שהנמל חייב להגיע לרמת מוכנות גבוהה לקראת החורף, הן בגלל כמויות גדולות יותר של מטען, והן בגלל הפסד ימי עבודה בגלל מזג האויר ולכן, מסקנתו של גנצרסקי לפעולה עתידית היא שצריך להגביר מאמץ ולא לעבוד עם מספר "ידיים" מועט.

ראובן צוק הצטרף לגנצרסקי וציין שהבעיות התפעוליות שמהן סובל הנמל עלולות להחמיר לקראת החורף, שמבשר את תחילת עונת הפרי והיצוא החקלאי, שבדומה לשנים קודמות גורם לעומס מוגבר של אניות קירור ברציפים. 

נציגי נמל אשדוד קיבלו את הערותיהם של נציגי הלשכה והפגישה הסתיימה תוך כוונה לקיים פגישות נוספות, אחת למספר חודשים, שתבאנה למקצה שיפורים בנמלים ולהמשך הדברות בין הנמלים לנציגי הספנות.

נציגי ועדת התפעול קיימו מפגש דומה עם הנהלת נמל חיפה לפני כחודש וחצי.

חומרים מסוכנים
מטענים בקירור
מטענים חריגים
גל-נוע
מכולות יבשות
מטען כללי
משלוחי צד ג׳
Copyright Allalouf Groub - comprehensive logistics chain solutions
Powred by Port2Port | Designed by imarkimage
×