עמנואל גרימלדי: ההאטה הכלכלית מעיבה - אבל משבר הוא הזדמנות

We Serve Your Interest

עמנואל גרימלדי: ההאטה הכלכלית מעיבה - אבל משבר הוא הזדמנות

מנכ"ל קבוצת גרימלדי, המיוצגת בישראל על ידי קבוצת אלאלוף, התייחס במהלך הכנס השנתי של הקבוצה להאטה בכלכלה העולמית ולדרכי ההתמודדות. בכוונת הקבוצה להצטייד ב- 13 אניות חדשות בשנה-שנתיים הקרובות על חשבון אניות חכורות ישנות ולא יעילות. גרימלדי גם הדגיש את המחוי
02.10.11 / 00:00
פול קסטלנו, ישראל קז, עמנואל גרימלדי
02.10.11
פול קסטלנו, ישראל קז, עמנואל גרימלדי
grimaldi
02.10.11
grimaldi
grimaldi
02.10.11
grimaldi
grimaldi
02.10.11
grimaldi
grimaldi
02.10.11
grimaldi
grimaldi
02.10.11
grimaldi
grimaldi
02.10.11
grimaldi

על רקע תנאי השוק המשתנים וההאטה בכלכלה העולמית קיימה בסוף השבוע קבוצת גרימלדי את כנס היורומד השנתי, ה- 15 במספר. הכנס השנתי מהווה מידי שנה מוקד משיכה לבכירי תעשיית הרכב בעולם, שרים ובכירים מהאיחוד האירופי, מנהלי נמלים וטרמינלים, ולקוחות מרכזיים מעשרות מדינות.

הכנס נערך השנה במלון הפאר קוויסיסאנה שבאי קפרי, אל מול חופי נאפולי שבאיטליה בהשתתפות כ- 400 אורחים. המשלחת הישראלית כללה, כמידי שנה, את בכירי יבואני הרכב אליהם נלווה השנה מרקו הופמן מחברת אלאלוף, המייצגת את גרימלדי בישראל לאורך עשרות שנים.

 

הכנס נפתח בדברי ברכה ולאחריו פאנל מומחים בו השתתפו בין השאר תת שר התשתיות האיטלקי, ראש תחום לוגיסטיקה ספנות ותובלה בנציבות האירופית, מנהלים בכירים מפורד וג'נרל מוטורס, מנהלי רשויות הנמלים בברצלונה, סלרנו ואנטוורפן וכמובן עמנואל גרילדי מנכ"ל קבוצת גרימלדי. הכנס עסק במהותו בהיבטים כלכליים וסביבתיים הקשורים בקוי ספנות קצרים וארוכים, אך גם סיפק הזדמנות להיחשף לתכניות הפיתוח ודרכי ההתמודדות של קבוצת גרימלדי בתנאי שוק משתנים.

קבוצת גרימלדי, המפעילה צי של יותר מ-100 אניות, נחשבת לאחת החברות המובילות בעולם בשינוע מכוניות, נוסעים ומטען, באמצעות צי של אניות גל-נוע, מעבורות ואניות משולבות גל-נוע ומכולות והיא פעילה בשוק הישראלי עשרות שנים באמצעות סוכנות אלאלוף. בקרוב הקבוצה צפוייה להתייעל משמעותית ולהצטייד במהלך 2012 בשמונה אוניות גל-נוע חדישות (4 עבור גרימלדי ו- 4 נוספות לחברת הבת Finnlines), אשר יבואו במקומן של 9-10 אניות חכורות, מיושנות ופחות יעילות.

"אנו מודעים היטב למצב הכלכלי בעולם ולעובדה שצמיחה כלכלית, אם בכלל, תהיה קלה בלבד. זה מחייב אותנו לנווט את הקבוצה בזהירות, להימנע מצעדים פזיזים וחסרי אחריות, אך להביא לצמיחה ע"י הגברת היעילות", אמר מנכ"ל הקבוצה עמנואל גרימלדי.

"יש לנו תוכניות שאפתניותלחידושצי האניות שלנו, למרות ההאטה בכלכלה העולמית. אך איך בכלל ניתן להמשיך ולהשקיע בתקופה כזו של חוסר ודאות כלכלית?", שאל גרימלדי ומיד משיב: "בעזרת תכנון, עיצוב ומימון".

גרימלדי מסביר: "באשר לתכנון. אנו משקיעים למעלה מ- 3 מיליארד דולרים במהלך השנים 2007 ו- 2012, במקביל לפיקוח הדוק על כמות ונפח ההובלה שאנו מסוגלים להציע. באשר לתכנון, שמנו דגש רב בעיצוב ותכנון האניות שלנו, תוך התמקדות בגמישות מקסימלית בתכנון לטובת שינוע מגוון רחב של סוגי מטען, בשילוב עם צריכת דלק מינימלית לטון/ק"מ וזיהום נמוך. ולבסוף המימון: אנו מממנים בממוצע כ- 50% מעלות רכישת אנייה חדשה באמצעותהון עצמי והיתר ממימון בנקאי. תמיד חיפשנו להשקיע מחדש את הרווחים ולא חילקנו דיבידנדים. אסטרטגיה זו מאפשרת לנו להגביל את החשיפה שלנו להלוואות בנקאיות ובמקביל לשמר את השקעות האסטרטגיותשלנו. מעבר לכך, עומד לרשותנו בכל עת קו אשראי בנקאי של 300 מיליון אירו במידת הצורך".

נציין כי בשונה מהסקטור הכללי של הספנות, ההובלה בגל-נוע ומעבורות אינה סובלת מעודפי קיבולת משמעותיים כמו בספנות הקוית להובלת מכולות, אך כרבע מהאניות הפועלות בנישה הספנות הזו הן ישנות וגילן מעל 30 שנה. לטענת מנכ"ל גרימלדי מוטלת החובה לגרוט אניות גל-נוע ישנות בכדי להכניס אניות יעילות יותר וליצור איזון.

ומה לגבי נתוני 2011? גרימלדי חושף כי בקבוצה צופים רווחים בסוף השנה, הרבה הודות לזינוק ברווחי חברת הבת ACL המציע שרותי גל-נוע ומכולות בעיקר בסחר שבין אירופה וצפון אמריקה. "אנו נוטים לראות במשבר כלכלי כהזדמנות", ציין מנכ"ל הקבוצה והוסיף כי רק לאחרונה הוחלט על רכישת 5 אניות Con-Ro (אניות מכולה וגל-נוע) חדשות נוספות – הגדולות מסוגן בעולם שיחליפו 5 אניות ישנות בקיבולות קטנות יותר. האניות ימסרו במהלך 2013-2014 מה שיבטיח לטענת גרימלדי את הדומיננטיות של החברה באזור הסחר אירופה-ארה"ב.

נזכיר כי רק לאחרונה זכתה הקבוצה במכרז בן 15 שנה להפעלת מסוף "Muelle Costa" שבנמל ברצלונה עבור נוסעים ומטען. המסוף מתפרש על שטח בן 60,000 מ"ר ובקבוצת גרימלדי מתכוונים להשקיע 20 מליון אירו במסוף בשנים הקרובות.

נציין כי בשנת 2010 נבחרה קבוצת גרימלדי לספק המצטיין של ג'נרל מוטורס, היא דורגה בצמרת 20 החברות האיטלקיות בעלות המוניטין העסקי הטוב ביותר ואף השיקה קו מטען ונוסעים חדש בין נמלי גנואה-ליבורנו-פלרמו-תוניס.

הזוית המזרח תיכונית

במסיבת עיתונאים שנתקיימה אח"כ שאלנו את עמנואל גרימלדי האם בכוונתו לשדרג את השירותים מ/אל נמלי ישראל, או אולי להשקיע בתשתיות. גרימלדי השיב: " יש לנו מחוייבות גדולה לשוק הישראלי מזה עשרות שנים וכיום אנו מציעים לשוק הישראלי שירותי גל-נוע לרוב איזורי הסחר. השירות תמיד היה משודרג ואנו חשים קירבה רבה ללקוחות הישראלים שלנו. יש לי מאות חברים בישראל וביקרתי בה לא מעט. חלקם לוקחים חלק בכנס והם מאד שבעי רצון מהשירות הקבוע שהם מקבלים. אנו מציעים שירות שבועי וזה, נכון להיום, הכי טוב שאפשר לתת. אבל... נראה. אני מאמין ומקווה שכשתצליחו לכונן שלום עם המדינות השכנות, יהיה זה גם הרגע המתאים עבורנו להשקיע ולפתח קוי מעבורות ונוסעים מ/אל ישראל. תמיד חלמתי על זה - על קו שמקשר, למשל, את ונציה עם פיראוס ומשם לירושלים דרך נמלי אשדוד או חיפה ואז אולי אלכסנדריה. שווה בנפשך - התייר האמריקאי הממוצע שלא ממש מכיר את אירופה, יוכל לשלב מסע לממלכת הפרעונים במצרים, עם סיור בירושלים העיר הקדושה ולהיחשף לתרבות היוונית העתיקה ומורשתה ולקנח בעיר המקסימה ונציה. לא יהיה מאושר ממנו".

באשר לתהפוכות ולחוסר היציבות בעולם הערבי ציין גרימלדי כי קוי הסחר הקצרים מדרום איטליה ללוב פעלו לאורך ההפיכה ובשבועות האחרונים הם מנהלים מו"מ עם הממשל החדש בכדי לחזור ולהפעילן באותה המתכונת בזמן הקרוב. "יש הרבה שינויים בעולם הערבי. הכל נעשה דרמטי ולא צפוי", הוא אמר. באשר למצרים הבהיר גרימלדי שהם המשיכו לפקוד שם גם בעת ההפיכה ולפרקים היו חברת הספנות היחידה שהמשיכה לפעול במצרים. ולגבי סוריה הוא אמר: "המשכנו לתת שירות בסוריה כל זמן שהיה ביזנס. עכשיו כבר אין עסקים והכל נעצר ואנו כולנו מקווים שהם ימצאו את הדרך לחזור לשגרה עם משטר יציב כזה או אחר".

חומרים מסוכנים
מטענים בקירור
מטענים חריגים
גל-נוע
מכולות יבשות
מטען כללי
משלוחי צד ג׳
Copyright Allalouf Groub - comprehensive logistics chain solutions
Powred by Port2Port | Designed by imarkimage
×