נשיא לשכת הספנות: "המחסור בתשתיות בנמלים רק ילך ויחריף"

We Serve Your Interest

נשיא לשכת הספנות: "המחסור בתשתיות בנמלים רק ילך ויחריף"

ראובן צוק נבחר פה אחד לקדנציה נוספת. ציין כי מצוקותיהם של המשתמשים בהובלה ימית הגיעו השנה עד לשולחן הממשלה והודיע כי הלשכה תקים לובי שיפעל בכנסת למען המשתמשים בהובלה הימית
26.11.07 / 00:00

ראובן צוק נבחר פה אחד לקדנציה נוספת. ציין כי מצוקותיהם של המשתמשים בהובלה ימית הגיעו השנה עד לשולחן הממשלה והודיע כי הלשכה תקים לובי שיפעל בכנסת למען המשתמשים בהובלה הימית
 
במהלך האסיפה השנתית של לשכת הספנות בישראל, שהתקיימה אתמול, התקיימו אף הבחירות לנשיאות הלשכה, כמו גם לחברות בלשכה. מר ראובן צוק נבחר פה אחד לקדנציה נוספת בת שלוש שנים כנשיא הלשכה. צוק מכהן כנשיא לשכת הספנות משנת 2005, ולפני כהונתו כנשיא הלשכה שימש כמשך 12 שנים  כמנכ"ל סוכנות האוניות אלאלוף. נציין כי צוק היה המועמד היחיד והמוסכם על כלל חברי הלשכה.
 
כמו כן במסגרת הבחירות לחברות בלשכה, אשר כללו 14 מועמדים ל-10 מושבים, נבחרו המועמדים הבאים: יוני איזקוב, מנכ"ל קוראל שירותי ים, יגאל בריף, מנכ"ל קמור שירותי ספנות, יורם הופמן, מנכ"ל סוכנויות ים מאוגדות אמא, זאב ליבוביץ' מאלאלוף ושות' ספנות, סמי ניאגו, מנכ"ל כרמל שירותי ספנות בינלאומית, עדני סימקין, מנכ"ל MSC ישראל, דוד קסטל, מנכ"ל סוכנות סקנדינבית, דוד רוזן, מנהל תפעול במארסק ישראל, שאול רמון, מחברת צים שירותי ספנות משולבים ומנכ"ל מ. דיזנגוף ושות' בע"מ וגל תורן, מנכ"ל לוסי בורכרד ספנות.  
 
נציין כי האסיפה הכללית התקיימה במלון דן פנורמה בחיפה בהשתתפות מעל למאה אורחים, אנשי ספנות ואורחים.
 
בהתייחסו לנושא הנמלים שיבח צוק את הצלחת הלשכה, לראשונה בתולדותיה, בשכנוע ארגונים עמיתים כאיגוד המשתמשים, לשכות המחסר והתאחדות התעשיינים לצאת במחאה תקיפה משותפת כנגד "מחדל הנמלים" הנובעת, לדבריו, מחוסר בתשתיות וניצול לא נכון ומלא שלהן.
 
צוק ציין כי השנה מצוקותיהם של המשתמשים בהובלה ימית הגיעו השנה עד לשולחן הממשלה והזכיר כי בעקבות המצוקה בנמלים הוקמה ועדת ההיגוי הקרויה על שמו של מנכ"ל משרד התחבורה גדעון סיטרמן. לטענת צוק, הוועדה מונתה על מנת להסיר את החסמים הרגולטוריים אך לא עסקה בנושא זה כלל.
 
צוק הוסיף וציין כי הרפורמה הארגונית שנעשתה בנמלים הינה רפורמה כושלת והבעיה הבוערת ביותר בנמלים בימים אלה היא המחסור החמור בתשתיות.
 
נשיא לשכת הספנות ציין בדבריו כי הרפורמה המוצעת בתעריפים שפורסמה ערב ראש השנה הפתיעה את המשתמשים בהובלה ימית בשל חוסר השקיפות שבה והיעדרו של מסמך השוואתי אשר יקל על ההתמצאות במסמך שפורסם. צוק הגדיר את הרפורמה בתעריפים כ"שקשוקה" וציין כי אותם האנשים ש"בישלו" את הרפורמה הארגונית, הכושלת לדבריו, בנמלים, הם אלה שאחראים על הרפורמה בתעריפים. לדברי צוק, הרפורמה המוצעת מסתמנת כ"טלטלה מוחלטת" של המערכת, והוא אף הזהיר כי גם חברות הנמלים עלולות להינזק מהרפורמה המוצעת בתעריפים שכן השלכותיה טרם נבדקו לעומק.
 
צוק ציין כי "אין לי ספק שכולנו נידרש לנושא הרפורמה בתעריפים בזמן הקרוב".
 
לעומת זאת ציין צוק את השיפור שחל לאחרונה בנמל אשדוד, אם כי הדבר לקח זמן רב מן הראוי "אך בסוף נפל להם האסימון" כדברי צוק. צוק ציין כי כיום עובדים כ-150 צוותים ביממה – וכן מוקצות מינימום 2 ידיים למשמרת. צוק ביקש להדגיש כי יש עדיין מקום רב לשיפור בעבודת הנמלים וכי הם טרם מתפקדים כנדרש.
 
צוק אף הזכיר את סכסוך העבודה שהוכרז בנמל חיפה, שלדבריו, נבע "בעיקר בשל מערכת יחסים לא תקינה בין המנכ"ל לעובדיו ולמרות הסכם הרפורמה שעליו חתומה גם ההסתדרות" והדגיש כי "קשה להאמין שמשביתים כיום נמל בשל מערכת יחסים ולא חלילה בשל הפרת הסכם". צוק תבע ממשרדי התחבורה, האוצר ויו"ר ההסתדרות להתערב מיידית למניעת השביתה הצפויה. "אני מקווה שהשכל הישר יגבר והשביתה לא תתרחש", אמר צוק.
 
צוק אף היפנה אצבע מאשימה אל עבר משרד התחבורה והממשלה כאשר אמר כי שר התחבורה מופז אינו לוקח אחריות על הנעשה בנמלים ומגלגל את האחריות לפתחו של מנכ"ל משרדו סיטרמן. צוק הוסיף כי עצם חסרונם של חברי דירקטוריון בהנהלות חברות הנמלים וכן בחברת נמלי ישראל מעידה יותר מכל על הטיפול הרשלני של משרדי הממשלה בנושא הנמלים בישראל.
 
בהקשר זה ציין צוק כי בכוונת לשכת הספנות להקים לובי בכנסת ישראל אשר יפעל למען קידום אינטרסים של אנשי הספנות בכל הקשור בפעילות הכנסת ומשרדי הממשלה ויכלול חמישה חברי כנסת ששמם טרם פורסם.
 
צוק  חתם את דבריו בציינו כי "לשכת הספנות לא תחדל לפעול למען שיפור תשתיות הנמלים בישראל, כמו גם החובה לפעול לטובת תקנות מסודרות לרישוי סוכנים. שיפור תשתיות הנמלים וייעול התפעול, יסייעו ללא ספק לצמיחת המשק, לשיפור השירותים הניתנים לצרכן הישראלי בכל הקשור למוצרי יבוא ושירותים". 

 

חומרים מסוכנים
מטענים בקירור
מטענים חריגים
גל-נוע
מכולות יבשות
מטען כללי
משלוחי צד ג׳
Copyright Allalouf Groub - comprehensive logistics chain solutions
Powred by Port2Port | Designed by imarkimage
×