ד"ר זבה בכנס יום הספנות: הגיע הזמן שהנמלים יתחילו לפעול גם לפי מדד השירות

We Serve Your Interest

ד"ר זבה בכנס יום הספנות: הגיע הזמן שהנמלים יתחילו לפעול גם לפי מדד השירות

שר התחבורה ישראל כץ: למהפכת התשתיות בישראל תועלת מסחרית ומדינית המשפיעה על כל האזור, "ישראל תשמש גשר לשלום". הוסיף: הגיע הזמן שהנמלים לא יהוו מקום אחסון לכלי רכב. ד"ר זבה בנוגע למצב הספנות הישראלית: אני חושש שאנו עלולים להגיע למצב של אל-חזור
15.11.16 / 14:32
מימין: איציק בלומנטל, שר התחבורה ישראל כץ, ד"ר יורם זבה, מנדי זלצמן
צילום: דורון גולן
מימין: איציק בלומנטל, שר התחבורה ישראל כץ, ד"ר יורם זבה, מנדי זלצמן
צילום: דורון גולן
ד"ר זבה בכנס יום הספנות: הגיע הזמן שהנמלים יתחילו לפעול גם לפי מדד השירות
צילום: דורון גולן
ד"ר זבה בכנס יום הספנות: הגיע הזמן שהנמלים יתחילו לפעול גם לפי מדד השירות
ד"ר יורם זבה, נשיא לשכת הספנות. אופטימי לגבי 2017
צילום: דורון גולן
ד"ר יורם זבה, נשיא לשכת הספנות. אופטימי לגבי 2017

יום הספנות של ישראל נערך הבוקר בחסות לשכת הספנות הישראלית ובמעמד שר התחבורה ישראל כץ, ראש עיריית חיפה יונה יהב, ונשיא לשכת הספנות, ד"ר יורם זבה. לאירוע הגיעו בכירים בתחום הספנות הישראלי ובהם ר/ח יגאל מאור, ראש רשות הספנות והנמלים, מנדי זלצמן, מנכ"ל חברת נמל חיפה, יצחק בלומנטל, מנכ"ל חברת נמל אשדוד, ח"כ מיקי זהר, גיל מילר, מנכ"ל חברת אלאלוף ספנות, דוד קסטל, המשמש גם כנשיא לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון ועוד רבים וטובים.

 

שר התחבורה והמודיעין, מר ישראל כץ, נשא דברים בפתיחת כנס יום הספנות של לשכת הספנות הישראלית שהתקיים בחיפה ואמר: "למהפכת התשתיות בישראל תועלת מסחרית ומדינית המשפיעה על כל האזור. אנו פועלים לחיבור לא רק של כבישים ומשאיות, אלא גם מול גורמים בינלאומיים לחיבור אל רשת הרכבות הירדנית. זהו רק המבוא לחיבור אל מדינות ערביות נוספות. ישראל תשמש גשר לשלום".

 

עוד ציין השר ישראל כץ כי הגיע הזמן שהנמלים לא יהוו מקומות אחסון לכלי רכב וכי יש להוציא את המכוניות אל עורף הנמל.

 

 

בין הדוברים בלט נאומו של ד"ר יורם זבה, נשיא לשכת הספנות, אשר הדגיש את חלקה החשוב של תעשיית הספנות בעולם להנעת גלגלי הכלכלה הגלובלית. "אוכלוסיית העולם תלויה בתעשיית הספנות וחייבת לה רבות", ציין זבה.

 

ד"ר זבה סקר את הסטטיסטיקות ומדדי השירות בנמלי ישראל וערך השוואה בין נמל חיפה ונמל אשדוד. "בכל המדדים נמל חיפה טוב מנמל אשדוד", ציין ד"ר זבה, "ואנו מצפים שהאחרון ישנס מותניים כדי להדביק את הפער".

 

זבה ציין לחיוב את ההחלטה לפיתוח הנמלים הקיימים לצד בניית נמלי הים החדשים וטען כי "התשתיות תמיד מקדימות את השימוש בהן. כמו שהרצל  אמר 'קודם באה הרכבת ורק לאחר מכן באים הנוסעים'". ד"ר זבה הביע את הערכתו הרבה לשר התחבורה על מאמציו הבלתי נלאים לפיתוח התשתיות התחבורתיות שהיו מוזנחות בשנים שקדמו לתקופת כהונתו.

 

ד"ר זבה המשיך והתייחס למצב של תעשיית הספנות ואמר כי כיום מצבה הוא 'בכי רע'. "נדמה כי כולם מסביב מרוויחים חוץ מהספנות עצמה" אמר זבה וציין כי הוא בספק אם היצואנים, היבואנים והמשלחים מבינים ומודעים למצב. ד"ר זבה הזכיר את התמוטטות חברת האנג'ין אשר גרמה להיעלמותם של 29 קווי סחר מהמפה העולמית ואף ציין לשבח את התנהלותה של חברת צים שהתגברה על קשיים רבים וממשיכה לפתח את קווי השירות שלה.

 

ד"ר זבה התייחס גם למגמה שפשטה לאחרונה בתעשיית הספנות העולמית של בריתות ושיתופי פעולה והזכיר את המיזוג הצפוי של MOL, NYK וחברת K Line, שלוש חברות הספנות הגדולות של יפן. לדברי זבה, מדובר במגמה חיובית עבור ענף הספנות כל עוד בריתות ומיזוגים אלו יישארו יציבים. ד"ר זבה ציטט את עיתון הספנות הימי  JOCאשר בדק ומצא כי ב-40 השנים האחרונות נעשו כ-66 מיזוגים וקניות בין חברות הספנות השונות בעולם.

 

נשיא לשכת הספנות חשף בפני הנוכחים את מחשבותיו לגבי השנה הקרב וציין כי הוא אופטימי לגבי שנת 2017 ומצפה לתפנית חיובית בשנה הבאה. ד"ר זבה ציין כי הוא מסתמך על נתוני היחס בין נפח הצי המוזמן לבין נפח הצי הקיים. "בשנת 2007 היה יחס קטלני של 65% - כיום יחס זה עומד על 16.3% בלבד. מדובר במהפך לטובה. אני גם מעודד מקצב גריטת האניות שקיבל תאוצה בשנים האחרונות ועומד השנה על שיא של 3.2% מהצי הקיים. אני גם מסתכל על הגרף של מחירי ההובלה ורואה שמאז האביב הוא במגמת עלייה". הפרמטר היחיד שמעורר ספק, ציין זבה, הינו מרכיב הביקוש אשר מתנהג בצורה לא צפויה.

 

ד"ר זבה התייחס גם למצב הספנות הישראלית וציין כי מצבה כיום הינו "צל בלבד" בהשוואה למה שהיתה בעבר. רק 4% מהפקידות בישראל בשנת 2015  היו של אניות ישראליות, ציין זבה, והזכיר כי מספר הימאים הפעילים בישראל עומד על 207 קצינים בלבד. "כולם מסכימים שהמצב קטסטרופלי ומהווה סכנה לחיינו אבל לוקחים את העניין בשאננות בלתי רגילה" אמר ד"ר זבה.

 

ד"ר זבה גם התייחס לנושא מס תפוסה והדגיש כי משנת 2009 עובדים על החלת מס תפוסה אולם שום דבר ממשי טרם קרה. "אני חושש שאנו עלולים להגיע למצב של אל-חזור מסוכן ביותר", ציין ד"ר זבה.

 

נשיא לשכת הספנות גם התייחס לבחירתו של דונלד טראמפ לנשיא ארה"ב ואמר כי הוא אינו מאמין כי האחרון יבטל הסכמי סחר בין מדינות ויגרום לעלייה דרסטית במחירי ההובלה הימית.

 

בסיום דבריו התייחס ד"ר זבה לדיונים בוועדת הכספים של הכנסת וציין את פעילותו של ח"כ מיקי זהר אשר חקר את צורת העבודה של נמלי ישראל והגיע למסקנות מעניינות שמעולם לא עלו לדיון. "לפי מסקנות ח"כ מיקי זהר חברות הנמלים עובדות לפי שיקולים עסקיים בלבד ואנחנו החלטנו להילחם במדיניות הזאת. יו"ר ועדת הכספים הבהיר כי לשכת הספנות, הנהלת חברת נמל אשדוד ומנהל רספ"ן צריכים לשבת ביחד ולנסח כלים שיהיו הטובים ביותר עבור הלקוח – אפילו על חשבון הרווחיות, ואם הדבר ייכשל נציע הצעת חוק חדשה בעניין. אנחנו מקווים כי ההתפתחות הזאת תביא לטיפול בבעיית כוח האדם, לסילוק מטרד המכוניות ולהתייחסות חיובית ללקוחות הנמל".

 

 

 

חומרים מסוכנים
מטענים בקירור
מטענים חריגים
גל-נוע
מכולות יבשות
מטען כללי
משלוחי צד ג׳
Copyright Allalouf Groub - comprehensive logistics chain solutions
Powred by Port2Port | Designed by imarkimage
×