גרימלדי ליינס רוכשת 32 אניות חדשות בשווי 2 מיליארד אירו

We Serve Your Interest

גרימלדי ליינס רוכשת 32 אניות חדשות בשווי 2 מיליארד אירו

במסגרת הכנס השנתי שערכה השנה החברה באתונה בהשתתפות 450 איש, חשף מנכ"ל החברה תכנית הצטיידות חסרת תקדים בתחום אניות הגלנוע. קבוצת אלאלוף, נציגת גרימלדי בישראל, שיגרה לארוע משלחת בת 25 איש
01.11.07 / 00:00

במסגרת הכנס השנתי שערכה השנה החברה באתונה בהשתתפות 450 איש, חשף מנכ"ל החברה תכנית הצטיידות חסרת תקדים בתחום אניות הגלנוע. קבוצת אלאלוף, נציגת גרימלדי בישראל, שיגרה לארוע משלחת בת 25 איש
 
לפני למעלה מעשור החלה חברת הספנות גרימלדי במסורת ומאז היא מקיימת כנס שנתי תחת השם Euro-Med בו לוקחים חלק מנהלי נמלים, שרי תחבורה, בכירים מהאיחוד האירופי והרבה לקוחות מרכזיים. בסוף השבוע האחרון הסתיים כנס נוסף, ה- 11 במספר, שנערך השנה בעיר אתונה שביוון.
 
בכנס השנה לקחו חלק למעלה מ-450 אורחים מכ-20 מדינות. בראש המשלחת הישראלית עמד אפרים אלתר, מנכ"ל חברת אלאלוף שמייצגת את קבוצת גרימלדי בישראל עשרות שנים. אליו הצטרפו מנהלי הקו של גרימלדי ולקוחות – מנהלים בכירים מחברות יבוא הרכב הפרטי, המסחרי וההנדסי בישראל וכן מנהל חברת נמל אשדוד- שוקי סגיס, עמוס עוזני- מנהל חברת נמל חיפה ודוד לאסקי- סמנכ"ל השיווק של הנמל.
 
כמו בכל שנה, גם השנה עיקר תשומת הלב הופנתה אל מנהלה הכריזמטי של החברה האיטלקית, מר עמנואל גרימלדי, שהציג לראווה תכנית מרשימה לרכישת 32 אניות חדשות (16 אניות גלנוע, 12 אניות MultiPurpose ו-4 אניות נוסעים) בהשקעה אדירה וחסרת תקדים בתחום אניות הגלנוע העולה על 2 מיליארד אירו. האניות יסופקו בין השנים 2010-2011.
 
יתרה מכך, מר גרימלדי ציין שמאז הכנס האחרון שנערך בנפולי בשנה שעברה הספיקה החברה לרכוש את השליטה בחברת הספנות המובילה בים הבלטי, חברת Finnlines ובנוסף, לרכוש 14% מהמניות של חברת הספנות היוונית Anek, שפועלת בעיקר בסחר שבין יוון ואיטליה ובכך היא הפכה למעשה לבעל המניות העיקרי.
 
בראיון מיוחד שקיים עמנואל גרימלדי עם מערכת port2port הוא שיבח את הקשר ההדוק שקיים בין המשפחות גרימלדי ואלאלוף, קשר שהחל עוד לפני קום המדינה ושנמשך עד היום. לדבריו, הקשר העמוק בין קבוצת אלאלוף לגרימלדי ולישראל בא לידי ביטוי גם בזמנים לא פשוטים ובניגוד לחברות ספנות זרות אחרות, חברתו מעולם לא הפסיקה לפקוד את ישראל גם בעתות מלחמה.
 
הוא גם הדגיש שאניית הגלנוע הראשונה שהגיעה לישראל היתה אנייה של גרימלדי שהגיעה לנמל אשדוד בשנת 1967 במסגרת קו מתמחה חדש להובלת מכוניות בין אשדוד לטריאסט (עד אז המכוניות הגיעו לישראל באוניות מסע קונבנציונליות וסבלו כתוצאה מכך מנזקים רבים שנגרמו בעת הטעינה והפריקה).
 
על תוכנית ההצטיידות החדשה אמר גרימלדי: "אנו מפעילים 125 אניות בסה"כ. מהו אורך החיים הממוצע של כל אניה? 25 שנים. כלומר, אם נחלק 125 ב-25 נקבל שבכל שנה עלי לבנות 4-5 אניות חדשות. צבר ההזמנות האדיר על המספנות בעולם מחייב זמן המתנה של ארבע שנים עד לקבלת האניה החדשה. כלומר, עלי לבנות לפחות 20 אניות חדשות במשך ארבע שנים רק כדי לשמר את רמת השירות הקיימת שנותן הצי הנוכחי".
 
באשר לשוק הישראלי הוא ציין שייתכן ובעתיד הלא רחוק, השווקים בישראל ומצרים יגבירו את השימוש באניות גלנוע להובלת תוצרת חקלאית ובכך, אולי, הוא יזכה בנתח מהפעילות שמתבצעת כיום ברובה על ידי מכולות קירור.
 
למנכ"ל גרימלדי ליינס היתה גם ביקורת על הנעשה בנמלים בישראל. "יש לכם בעיה עם זה. המגזר העסקי בישראל מאד התפתח. חשוב להמשיך ולפתח גם את נמלי ישראל בהתאם".
 
הוא גם מבטיח שלאחר שיימסרו האניות החדשות ויחליפו אניות ישנות יותר, בכוונתו לחזק את השירות בים האדריאטי שפועל כיום באמצעות האניות Fides ו-Spes, על ידי תיגבור הקו באניות נוספות לטובת השוק הישראלי.
 
אפרים אלתר, מנכ"ל חברת אלאלוף, סיכם: "האירוע נתן הזדמנות טובה לפגוש את הנהלת גרימלדי, את הקולגות – סוכנים מכל העולם וגם את האפשרות להיות עם הלקוחות והספקים באווירה לא פורמלית, ובסה"כ זה תורם למהלך העסקים".

חומרים מסוכנים
מטענים בקירור
מטענים חריגים
גל-נוע
מכולות יבשות
מטען כללי
משלוחי צד ג׳
Copyright Allalouf Groub - comprehensive logistics chain solutions
Powred by Port2Port | Designed by imarkimage
×