בגלל המכוניות: גרימלדי תטיל היטל צפיפות על נמלי אשדוד וחיפה

We Serve Your Interest

בגלל המכוניות: גרימלדי תטיל היטל צפיפות על נמלי אשדוד וחיפה

היטלי הצפיפות ייכנסו לתוקף באופן מיידי והם נעים בין 50 יורו לרכב פרטי, 100 יורו לרכב מסחרי ולגבי שאר כלי הרכב כגון משאיות, דחפורים, נגררים, מלגזות, מאפי'ס ועוד – תשלום של 20% מדמי ההובלה
21.12.16 / 14:25
אניית גרימלדי בנמל אשדוד
צילום: יניב וקנין
אניית גרימלדי בנמל אשדוד
מכוניות בנמל אשדוד
21.12.16
מכוניות בנמל אשדוד

למערכת PORT2PORT נודע כי לאחר שאנייה של חברת גרימלדי הגיעה ביום ראשון לנמל אשדוד אך לא הורשתה להיכנס בגלל צפיפות מכוניות ברציף הוחלט בהנהלת קבוצת גרימלדי על הטלת היטלי צפיפות בנמלי אשדוד וחיפה אשר ייכנסו לתוקף באופן מיידי. משמעות היטל הצפיפות היא התייקרות דמי ההובלה. האניה, אגב, תיכנס רק היום (ד׳) לנמל לטובת פריקת כלי הרכב.

 

ככל הידוע, גובה דמי הצפיפות הינו כדלקמן: 50 יורו עבור רכב פרטי, 100 יורו עבור רכב וואן, ולגבי שאר כלי הרכב כגון משאיות, דחפורים, נגררים, מלגזות, מאפי'ס ועוד – תשלום של 20% מדמי ההובלה. היטל הצפיפות ישולם על ידי מקבל המטען בישראל.

 

נזכיר כי בין המתריעים הרבים שהעלו את השפעת המכוניות על העבודה התפעולית בנמלים היה גם ד"ר יורם זבה, נשיא לשכת הספנות, אשר התריע על הפגיעה בעבודה התפעולית בנמלים, ועל הקושי שהדבר גורם לפריקה ולטעינה ואף לכניסתן של אניות לנמל בשל הצפיפות ברציפים.

 

גם שר התחבורה התייחס לדברים ביום הספנות שהתקיים לאחרונה וטען כי יש להוציא את המכוניות הממתינות בנמלים מחוצה להם.

 

פגיעתן של המכוניות החונות בעבודה התפעולית בנמלים אינה חדשה. כיום מאוחסנים בנמל אשדוד כ-35 אלף רכבים, כאשר חלקן אף חונות בין המנופים התפעוליים וגם ממש על קו המים. כ-17 אלף מכוניות מאוחסנות בנמל חיפה, וכ-25 אלף רכבים מאוחסנים בנמל אילת.

 

אחסנת המכוניות בשטחי הנמלים אומנם מהווה הכנסה נאה לחברות הנמל אך באה לעיתים על חשבון השטחים התפעוליים ועשויה לפגוע בפריקה ובטעינה של אניות.

 

חומרים מסוכנים
מטענים בקירור
מטענים חריגים
גל-נוע
מכולות יבשות
מטען כללי
משלוחי צד ג׳
Copyright Allalouf Groub - comprehensive logistics chain solutions
Powred by Port2Port | Designed by imarkimage
×