אגוד המשתמשים בהובלה ימית נפגש עם נציגי חברות הספנות בכדי לזרז את שחרור המטענים מה- Pelican

We Serve Your Interest

אגוד המשתמשים בהובלה ימית נפגש עם נציגי חברות הספנות בכדי לזרז את שחרור המטענים מה- Pelican

אתמול קיים איגוד המשתמשים בהובלה ימית ישיבה עם נציגי חברות הספנות שהובילו מטענים על גבי האניה Pelican I, שכזכור, נפגעה בתאונה ימית לפני מספר שבועות ולאחר מבצע הנצלה הורדו מטעניה בנמל פלאשינג בבלגיה. בעקבות האירוע הוכרז ג'נרל אברג' לאונייה, והמטענים עוכבו
04.09.03 / 00:00
אתמול קיים איגוד המשתמשים בהובלה ימית ישיבה עם נציגי חברות הספנות שהובילו מטענים על גבי האניה Pelican I, שכזכור, נפגעה בתאונה ימית לפני מספר שבועות ולאחר מבצע הנצלה הורדו מטעניה בנמל פלאשינג בבלגיה. בעקבות האירוע הוכרז ג'נרל אברג' לאונייה, והמטענים עוכבו בנמל פלאשינג.

באונייה היו מטענים, שהובלו ע"י חברות הספנות צים, Iscont , Ellerman ו- P&O Nedlloyd. המטענים שהורדו מהאונייה נחלקים למטענים שלא ניזוקו מההתנגשות ולמטענים שניזוקו בוודאות או שיש חשש שניזוקו.

בישיבה נמסר כי תחילת שחרור המטען החלה למעשה רק ביום חמישי האחרון. הטיפול האיטי במטענים נובע בראש ובראשונה מכך שנמל פלאשינג אינו מתמחה בטיפול במכולות. בנוסף, היו עיכובים נוספים שכללו קריסה של אחד המנופים שהביאה למותו של מפעיל המנוף, וכן דליפה של מכולה שהכילה חומרים מסוכנים.

על פי מה שנמסר בישיבה, מתוך סה"כ 850 המכולות שהיו על גבי ה- Pelican I, כ- 650 היו מלאות וכ- 200 היו ריקות. עוד נמסר כי בוודאות נפגעו כ- 110 מכולות שאוחסנו ב- Pelican I במחסן 5 שהוצף לגמרי. עוד נמסר בישיבה כי תהליך שחרור המטען הינו תהליך ארוך. רק מכולות שבוודאות לא נפגעו בתאונה הימית, משוחררות. בשל קשיים באיתור המכולות המיועדות לשחרור מבין כלל מטעני האונייה ובשל קשיים תפעוליים בנמל פלאשינג, מסוגל הנמל לשחרר עד 30 מכולות ליום לכל היותר.

עוד נמסר כי נמל פלאשינג גובה מבעלי המטענים סכום של 1025$ עבור מכולת 20 רגל ו- 1175$ עבור מכולת 40 רגל. התשלום כולל את כל הטיפול במטען, כולל העברתו לנמל אנטוורפן.

בישיבה סוכם כי איגוד המשתמשים בהובלה ימית ייקבל מחברות הספנות עדכון יומי, החל מיום ראשון הקרוב, שיציין כמה מכולות קיבלו הוראות שחרור בכל יום פעילות וכמה מכולות שוחררו בפועל.

מהאיגוד מציינים בסיפוק את שיתוף הפעולה של חברות הספנות לצורך פתרון הבעיה.


היום התקיימה פגישה עם נציגי EMTA לגבי העלאת תעריפי הובלה

מאגוד המשתמשים בהובלה ימית נמסר כי הבוקר התקיימה במשרדם בחיפה פגישה עם נציגי חברות הספנות המשתייכות לקונפרנס EMTA. הפגישה התקיימה בעקבות דרישתה של EMTA להעלות את תעריפי ההובלה בסחר.

נכחו בפגישה נציגי צוות המשא ומתן של אגוד המשתמשים, בראשותו של אייל מלמוד וכן מר יעקב רמר מחברת "צים", מר ראובן צוק מחברת אלאלוף המייצגת את גרימלדי ליינס, וכן מר אליג'י מאטליה המייצגת את חברת MSC בקונפרנס.

קונפרנס EMTA מבקש להעלות את דמי ההובלה בתוספת של כ- 150$ ל- TEU ביבוא, החל מה- 1 באוקטובר, וב- 75$ ל- TEU ביצוא, החל מה- 1 בדצמבר. חברי צוות המשא ומתן של איגוד המשתמשים הביע התנגדות לגובה ההעלאה והציע הצעה נגדית של תוספת של כ- 25$ למכולת יבוא ו- 12.5$ למכולת יצוא.

הפגישה הסתיימה ללא הסכמות ונקבע כי בתחילת השבוע הבא ייתחדשו הדיונים.
חומרים מסוכנים
מטענים בקירור
מטענים חריגים
גל-נוע
מכולות יבשות
מטען כללי
משלוחי צד ג׳
Copyright Allalouf Groub - comprehensive logistics chain solutions
Powred by Port2Port | Designed by imarkimage
×