תיאגוד הנמלים : פעם ראשונה כולם סביב שולחן אחד

We Serve Your Interest

תיאגוד הנמלים : פעם ראשונה כולם סביב שולחן אחד

למערכת העתון "שי ספנות ותעופה" נמסר כי זו פעם ראשונה בתולדות הרשות בה מתכנסים כל הגורמים המעורבים בנושא תיאגוד הנמלים (הפיכתם לחברות בת במסגרת רשות הנמלים) סביב שולחן אחד. ביום הדיונים נטלו חלק בעלי דעות שונות בנושא הנוגעים בדבר
23.10.02 / 00:00
רשות הנמלים ערכה יום דיונים מרוכז כדי לקדם את נושא תיאגוד הנמלים. בין המשתתפים: סנה, יעקבי, רון, קוצ'יק,שלמה שני, פוגל, בליזובסקי, שניר, זבה, בן-הרוש, מלמוד ונציגי המשתמשים. המסקנה המרכזית: התיאגוד – צעד הכרחי, אך תוך שקיפות ושיתוף העובדים והלקוחות בתהליך.

למערכת העתון "שי ספנות ותעופה" נמסר כי זו פעם ראשונה בתולדות הרשות בה מתכנסים כל הגורמים המעורבים בנושא תיאגוד הנמלים (הפיכתם לחברות בת במסגרת רשות הנמלים) סביב שולחן אחד. ביום הדיונים נטלו חלק בעלי דעות שונות בנושא הנוגעים בדבר.

בין המשתתפים: שר התחבורה אפרים סנה, יו"ר רנ"ר גד יעקבי, המנכ"ל עמוס רון, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות שלמה שני, מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר יוסי קוצ'יק וישראל עוז שנבחרו על-ידי רנ"ר לשמש כיועצים אסטרטגים בתהליך התיאגוד, מנכ"ל האוצר לשעבר אהרון פוגל, מנכ"ל בזק לשעבר יצחק קאול, מנכ"ל התאחדות התעשיינים יורם בליזובסקי, מנכ"ל הרכבת יוסי שניר, מנכ"ל צי"ם יורם זבה, יו"ר מועצת המובילים גבי בן-הרוש, יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית אייל מלמוד, מנכ"ל אלאלוף ספנות ראובן צוק, סמנכ"ל לוגיסטיקה בחברת כתר פלסטיק ג'וזיאן רוזנבאום, נציגי משרד האוצר והתחבורה ונציגים נוספים של המשתמשים.

את יום הדיונים יזמו עמוס רון ויוסי קוצ'יק מתוך מגמה להתחיל את הנעת תהליך התיאגוד תוך שמיעת דעות כל הצדדים המעורבים – ובכלל זה דעת הלקוחות והעובדים. הדעה הכללית בדיונים היתה כי התהליך חשוב ויביא לשיפור השירות בנמלי ישראל תוך תחרות בתעריפים.

להלן תמצית מדברי חלק מהדוברים:
עמוס רון: תהליך התיאגוד חשוב מאד למען כושר התחרות של הנמלים, אך חשוב לעשות תהליך זה בשקיפות מלאה, תוך דו שיח עם נציגי העובדים.

גד יעקבי: מדובר בתהליך חיוני, אך גם כזה שצריך להעשות ברצינות וביסודיות, שכן קשה לבצע שינויים מבניים בישראל מעכשו לעכשו.

שלמה שני: לעומת הנסיון הקודם להפריט את הנמלים – מדובר עכשו בתהליך שנראה נכון יותר, תהליך היוצר הזדמנות טובה יותר להגשים את המטרות, משום שהפעם מדובר בתהליך בו מדברים עם נציגי העובדים בשקיפות. "במוקדם או במאוחר נצטרך להתאים את עצמנו למציאות, אבל אם בתהליך נעשה טעויות – נגיע לסכר. בתהליך הקודם ניסו לעשות מחטפים, אבל עכשו יש הזדמנות ליצור אמון ושקיפות בין הצדדים ואז יש למהלך סיכוי להצליח. אם המהלך יהיה לטובת המשק ולטובת העובדים יחד – הוא יכול להצליח".

יוסי קוצ'יק: כאשר המשק מזהה צורך מסויים – הוא מוביל לרפורמה. לכן, בנמלים צפויה להיות הנוכחי אינו מאפשר תחרות. "אני לא מאמין במהלך כוחני, חד צדדי. זה לא יכול לעבוד בצורה של זבנג וגמרנו, יש לשים לב לתהליך. רפורמה, כי הכל מבינים שהמצב צריכה להיות שקיפות ושיתוף העובדים. רפורמה בנמלים היא מהלך לא קל – צריך לדון רבות על הפרטים השונים - אבל זה בהחלט אפשרי.

ד"ר יורם זבה מנכ"ל צי"ם: מברך על היוזמה. משך 30 שנה לא היה מצב בו רשות הנמלים פתחה את הנושא לדיון ושמעה את כל הגורמים העיקריים בתהליך.
חומרים מסוכנים
מטענים בקירור
מטענים חריגים
גל-נוע
מכולות יבשות
מטען כללי
משלוחי צד ג׳
Copyright Allalouf Groub - comprehensive logistics chain solutions
Powred by Port2Port | Designed by imarkimage
×