קונפרנס EMTA מפחית את היטל הצפיפות בנמל אשדוד

We Serve Your Interest

קונפרנס EMTA מפחית את היטל הצפיפות בנמל אשדוד

הנהלת קונפרנס צפון מערב אירופה (EMTA) החליטה בימים אלו על הפחתת שיעור היטל הצפיפות בנמל אשדוד ל- 3.5%, החל מ-1 בנובמבר 2005.
27.10.05 / 00:00

הנהלת קונפרנס צפון מערב אירופה (EMTA) החליטה בימים אלו על הפחתת שיעור היטל הצפיפות בנמל אשדוד ל- 3.5%, החל מ-1 בנובמבר 2005.
 
בחודשים האחרונים הפעיל גד שפר, יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, לחצים ופניות אל סוכני האניה לבטל לאלתר את היטל הצפיפות בנמל אשדוד. שפר אף פנה בנושא אל שר התחבורה שטרית ואל פטר וובר מנהל הקונפרנס EMTA. הוא אף הביע נכונות לפנות אל הממונה על הגבלים עסקיים בנושא. למאבקו של שפר הצטרף גם נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, שתבע את ביטולו המוחלט של ההיטל.
 
מנהל קונפרנס EMTA, פטר וובר, ציין שהחלטת הקונפרס להפחית את היטל הצפיפות נבעה מהיעילות בטעינת מכולות והעובדה כי "נמל איתן" החדש, אינו יכול לקלוט אניות בנות יותר מ-3000 TEU, מחייבת המשך גביית ההיטל. הוא ציין שבסוף דצמבר תבחן הנהלת הקונפרנס את המצב.
 
גד שפר התייחס להחלטת הקונפרנס ואמר שהנהלת איגוד המשתמשים בהובלה ימית סבורה כי זמני ההמתנה בנמל אשדוד כיום אינם מצדיקים תשלום היטל צפיפות כלשהו. "בכוונתנו להיאבק עד לביטולו המוחלט של ההיטל", אמר.
 
כאמור, החל מ- 1 נובמבר יופחת היטל הצפיפות בנמל אשדוד ל- 3.5%.
 
רקע
מזה שלוש שנים, חברי קונפרנס צפון מערב אירופה (EMTA) בישראל גובים היטל צפיפות בגובה 7% בנמל אשדוד. חברי EMTA החלו לגבות את ההיטל באפריל 2002 לאחר שעבודת הנמל נפגעה בשל שביתות ועיצומים רבים. הנמל אז היה צפוף ולכן חברות הספנות החליטו לכסות חלק מעלויות זמן ההמתנה של האוניות באמצעות היטל הצפיפות.
 
בדיונים שנתקיימו בשנת 2002, איגוד המשמשים בהובלה ימית הסכים לקבל את טיעוני הקונפרנס בנושא הטלת היטל הצפיפות במידה והנהלת הקונפרנס תסכים לשלוש התניות: הראשונה, עלויות זמני ההמתנה, שנבעו משביתות או עיצומים, ימדדו על ידי צד שלישי אובייקטיבי. ההתניה השניה היתה ש- 50% מעלויות ההמתנה והצפיפות יכוסו על ידי המוביל הימי וה- 50% הנותרים על ידי בעלי המטענים. ולבסוף, שהיטל הצפיפות יהיה לתקופה מוגדרת מראש של מספר חודשים כשההיטל עצמו לא יעלה על 3%-4%.
 
המו"מ בין EMTA והנהלת האיגוד לא הוביל להסכמות והנהלת הקונפרנס החליטה, למרות התנגדות איגוד המשתמשים, לגבות היטל צפיפות בגובה 7% בלא להגביל את תקופת התחולה שלו.
 
קונפרנס EMTA, שהוקם בשנת 2000 והחליף מספר התאגדויות קטנות יותר, מכסה את פעילות הסחר הימי במכולות בצפון אירופה ובים התיכון. אל הקונפרנס משתייכות החברות Hamburg Sued, Iscont Lines, K Line, A.P. Moller-Maersk, MSC, P&O Nedlloyd, Safmarine, Zim Integrated Shipping.

חומרים מסוכנים
מטענים בקירור
מטענים חריגים
גל-נוע
מכולות יבשות
מטען כללי
משלוחי צד ג׳
Copyright Allalouf Groub - comprehensive logistics chain solutions
Powred by Port2Port | Designed by imarkimage
×