נציגי EMTA ידונו בנושא הצפיפות בנמלים

We Serve Your Interest

נציגי EMTA ידונו בנושא הצפיפות בנמלים

נציגי קונפרנס צפון מערב אירופה יפגשו בקרוב ויבחנו מחדש האם יש לשוב ולגבות היטל צפיפות בנמלים, על סמך ביצועי הנמלים; מנגד, יו"ר איגוד המשתמשים משוכנע שהרציונל יינצח ולא תחודש גביית ההיטל; נמל אשדוד: לבחון את הישגי הנמל לאורך שנה שלמה
21.03.06 / 00:00

נציגי קונפרנס צפון מערב אירופה יפגשו בקרוב ויציגו מחדש את השאלה האם צריך, או שלא, לגבות היטל צפיפות בנמלים, על סמך ביצועי הנמלים; מנגד, יו"ר איגוד המשתמשים משוכנע שהרציונל יינצח ולא תחודש גביית ההיטל; נמל אשדוד: לבחון את הישגי הנמל לאורך שנה שלמה
 
בחודשים האחרונים מתלוננים סוכני האניות על צפיפות רבה בנמלי אשדוד וחיפה, מה שאילץ אותם לתמרן בין הנמלים, לעתים לדלג על פקידה בחיפה או באשדוד ולעשות כל שביכולתם על מנת לצמצם ככל שניתן את זמן ההמתנה של האניות טרם כניסתם לנמל.
 
המציאות של החודשים האחרונים הובילה את חברי קונפרנס צפון מערב אירופה (קונפרנס EMTA), שאליו משתייכים 12 מובילים ימיים מרכזיים, להתכנס ב- 6 באפריל כשאחד הנושאים שיעלו על הפרק הוא נושא הצפיפות בנמלי חיפה ואשדוד.
 
כזכור, במהלך חודש ינואר השנה החליטה הנהלת הקונפרנס להשהות את גביית ההיטל, כשקדם לכך מהלך בחודש נובמבר 2005 שבמהלכו הופחת ההיטל ב- 50% (מ- 7% ל- 3.5%). יחד עם זאת, פיטר וובר, מנהל הקונפרנס, הודיע אז שהנהלת הקונפרנס תמשיך לעקוב מקרוב אחר ביצועי הנמלים והתפוקות שלהם והיא שומרת לעצמה את הזכות לשוב ולהחיל מחדש את היטל הצפיפות במידה ותחול הרעה ברמת התפוקות.
 
ככל הידוע, בכוונת נציגי החברות המשתייכות לקונפרנס לדון בתפוקות וברמת הביצועים של שני הנמלים וככל הנראה גם לדון, בינם לבין עצמם, בשאלה אם צריך, או שלא, לחדש את היטל הצפיפות.
 
לקונפרנס EMTA משתייכות בין השאר חברות הספנות Hamburg Sued, Iscont Lines Ltd, K Line, Maersk Line,  MSC, Safmarine, Zim.
 
 
איגוד המשתמשים: הרציונל ינצח
 
"אוזננו תמיד כרוייה ואנו ערים לכל מה שקורה בנמלים, אבל אנו לא מאלה שיוצאים בהכרזות בומבסטיות בעיתונים. אנו עוקבים ברמה יומית אחר רמת הצפיפות והפעילות בנמלים", אמר הבוקר גד שפר, יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית.
 
שפר המשיך והתייחס לנושא הצפיפות בנמל חיפה: "אני יכול לומר בוודאות שנכון לאתמול הצפיפות בנמל חיפה, שמקורה היה במזג אויר סוער, עמדה על אפס".
 
בהתייחסו לנמל אשדוד אמר שפר שמערכת היחסים בנמל היא עדיין לא זו שכולם ייחלו אבל, באיגוד מאמינים שההסתדרות תוודא שהעובדים יעמדו בהתחייבויות שהם לקחו על עצמם במסגרת הרפורמה. "אנו מגבים את הנהלת הנמל באופן מלא על המאמצים שנעשים להבטחת פעילות שוטפת", הוסיף. לדבריו, ביום א' השבוע אישרה איריס שטרק באוזניו שהדירקטוריון של חברת הנמל ביקש לבדוק את הצפי לחג הפסח ואם יהיה צורך, יתווספו ידיים עובדות על מנת לוודא שהשירות יינתן באופן מלא ולמנוע צפיפות.
 
"אני מאחל להם דיונים פוריים", אמר שפר בהתייחסו לפגישה המתוכננת של נציגי EMTA בראשית חודש אפריל. "אין ספק שחברי הקונפרנס יהיו רציונאליים בהווה בדיוק כמו שהם היו בעבר. אני משוכנע שהרציונל ינצח והם לא ישובו וישתמשו בהיטל הצפיפות כ'כלי עונשין' לנמל, כאשר המשתמשים בהובלה ימית הם 'מקל העונשין' ".
 
 
נמל אשדוד: מקוים שהישגי הנמל יבחנו על פני שנה שלמה
 
מחברת נמל אשדוד נמסר הבוקר: "בשנה האחרונה הגיעה הנהלת החברה בשיתוף עם העובדים להישגים מרשימים וביניהם קיצור זמני המתנה והגדלת התפוקות, שהביאו לביטול היטל הצפיפות, המהווה את אחד ההישגים המשמעותיים ביותר של שנה זו. ממוצע זמני ההמתנה התפעולית בחודשים ינואר – פברואר 2006, בהשוואה לחודשים אלה בשנה שעברה, ירד בשיעור ניכר של מעל ל – 80%".
 
"אנו מקווים כי שיבושי העבודה, שאפיינו את השבועיים האחרונים ייפתרו במהרה ולא יפגעו בהישגי הרפורמה.‏ יחד עם זאת, אנו מקווים כי נציגי EMTA יבחנו את הישגי הנמל על פני שנה שלמה ולא על פי השבועיים האחרונים בלבד".

חומרים מסוכנים
מטענים בקירור
מטענים חריגים
גל-נוע
מכולות יבשות
מטען כללי
משלוחי צד ג׳
Copyright Allalouf Groub - comprehensive logistics chain solutions
Powred by Port2Port | Designed by imarkimage
×