לשכת הספנות קיימה יום עיון בנושא ביטוח ימי ותביעות; קריאה לאשר תקציב פיתוח לנמלים

We Serve Your Interest

לשכת הספנות קיימה יום עיון בנושא ביטוח ימי ותביעות; קריאה לאשר תקציב פיתוח לנמלים

יום העיון נפתח בדברי ברכה שנשא נחום גנצרסקי, נשיא לשכה הספנות, שם קרא גנצרסקי לרוה"מ אריאל שרון, לאשר בדחיפות את תקציב הפיתוח לנמלים לשנת 2004 העומדת בפני סיומה
18.11.04 / 00:00
יום העיון נפתח בדברי ברכה שנשא נחום גנצרסקי, נשיא לשכה הספנות, שם קרא גנצרסקי לרוה"מ אריאל שרון, לאשר בדחיפות את תקציב הפיתוח לנמלים לשנת 2004 העומדת בפני סיומה. גנצרסקי התריע על הנזקים הנגרמים לכלכלת ישראל כתוצאה מאי אישור תקציב פיתוח הנמלים

אתמול קיימה לשכת הספנות יום עיון בנושא ביטוח ימי ותביעות, במלון קרלטון בת"א, בו לקחו חלק למעלה ממאה סוכני אניות, סוכני מכס ומשלחים בינ"ל, חברות יבוא/יצוא ולכל העוסקים בנושאי תובלה ימית, לוגיסטיקה וסחר בינ"ל. חברת אלאלוף העניקה חסות ליום העיון והמנחה של הארוע היה ראובן צוק, מנכ"ל אלאלוף.

יום העיון נפתח בדברי ברכה שנשא נחום גנצרסקי, נשיא לשכה הספנות, שם קרא גנצרסקי לרוה"מ אריאל שרון, לאשר בדחיפות את תקציב הפיתוח לנמלים לשנת 2004 העומדת בפני סיומה. גנצרסקי התריע על הנזקים הנגרמים לכלכלת ישראל כתוצאה מאי אישור תקציב פיתוח הנמלים. "התוצאה של אי העשייה הרסנית, כיוון שהיא מעקרת את יכולת ההנהלה לנהל ואת אפשרות הלקוחות לקבל שרות יעיל", דברי גנצרסקי.

גנצרסקי אף פנה בכך במכתב ששיגר לרוה"מ שרון לפני ימים אחדים. על כך הגיב מנכ"ל רשות הנמלים, מר עמוס רון, שציין כי כל פעולות הפיתוח שאושרו בעבר התבצעו השנה ללא עיכוב, והוכנה התשתית לביצוע מהיר של תקציב הפיתוח של 2004, שלצערו עדיין לא אושר בשל השינויים המבניים.

את ההרצאה הראשונה נשא מר שמעון זיו, מנכ"ל מ. דיזנגוף ושות'. ההרצאה עסקה בנושא אחריות מקצועית ותביעות נזקים שונים כנגד חברות ספנות. שמעון זיו העלה סוגיה שלפיה סוכן האניה מחוייב למלא את הוראותיה של חברת הספנות אותה הוא מייצג, אך במידה ובסיבה כלשהיא מחליט סוכן האניה לפעול ב- Principal, כלומר לפעול ביוזמתו ללא קבלת אישור מבעלי האניה (למשל לשחרר מטען ללא שטר מטען), הרי שהאחריות לפעולותיו אלו אינה מבוטחת על ידי החברות המבטחות את אחריותו המקצועית.

לאחריו נשא דברים עו"ד דני רוזנבאום, עוזר ליועץ המשפטי ברשות הנמלים. הרצאתו עסקה בנושא אחריות לנזקים למטענים, בנושא ביטוח ימי ותביעות לאניות ולמכולות מנקודת מבטה של הרשות.

עו"ד שוקי לשר, מנכ"ל רמון גרניט, הרצה לאחר מכן בנושא סוגיות נבחרות בביטוח ימי ועוד.

את ההרצאה בנושא רמאויות וטעויות בשטר המטען הסכם חכירה וכד', העביר עו"ד אמיר כהן דור, שותף במשרד עורכי דין ש. פרידמן ושות'. ההרצאה עסקה ב"מותו" של שטר המטען הישיר בעקבות פסק דין אנגלי וכן ב"זכות" של הסוכן לתקן שטרי מטען. בהקשר להסכמי חכירה, ציין עו"ד כהן דור בהרצאתו את הצורך להיזהר בניסוח סעיפי הגנה מפני אבדן זמן מחמת שביתה, בהסכמי חכירה. זאת לאור פסקי דין שהיו בנושא.

עו"ד יונתן גרוס, נציג לוידס בישראל, הציג את נושא הביטוח הימי מנקודת מבטה של לוידס. הוא הציג את ההסטוריה של לוידס, כיצד עובד שוק הביטוח בלוידס וחשיבותו לשוק הביטוח העולמי, וכן את הגורמים המשפיעים על שוק הביטוח הימי.

רו"ח אורנה גרדמן, שותפה במשרד זיו האפט BDO, דנה בנושא מדיניות אשראי ללקוח.

מר גיורא קדר, מנהל קדר סוכנות לביטוח עסק בהרצאתו בנושא ביטוח ימי מול איומי הטרור. הוא הציג שורה של תסריטים אפשריים שכללו בין השאר נזקים ישירים ועקיפים כתוצאה מפיגוע טרור בנמל, נזקים תוצאתיים לפיגוע בכלי שיט/טיס וכתוצאה מעיכוב במשלוחים וממולם הוא הציג פתרונות ביטוח.

חתם את יום העיון העו"ד ארי צוק שהרצה בנושא גישור – פתרון סכסוכים בדרכי שלום.

את הארוע ארגנה הגברת מרים אלפרט-צוק, שפרשה לאחרונה מרשות הנמלים לאחר 30 שנות עבודה כעוזרת סמנכ"ל קשרי חוץ ודוברות, ומשמשת כיום כיועצת תדמית ויחסי ציבור.
חומרים מסוכנים
מטענים בקירור
מטענים חריגים
גל-נוע
מכולות יבשות
מטען כללי
משלוחי צד ג׳
Copyright Allalouf Groub - comprehensive logistics chain solutions
Powred by Port2Port | Designed by imarkimage
×