העלאת דמי ההובלה בקונפרנס EMTA

We Serve Your Interest

העלאת דמי ההובלה בקונפרנס EMTA

נציגי הקונפרנס הציגו גורמים שונים, היוצרים גידול בעלויות התפעול ובראשם עלויות חכירת האניות. נציגי האגוד ביקשו למתן את ההעלאות הנדרשות, לאור הקשיים של סחר החוץ הישראלי עם אירופה לעמוד בתחרות
08.03.05 / 00:00

בישיבה של צוות המו"מ של אגוד המשתמשים בהובלה ימית עם נציגי הקונפרנס EMTA– צפון מערב אירופה – ישראל, שהתקיימה שלשום (6 במרץ), במשרדי האגוד, הציגו נציגי הקונפרנס את בקשתם לקבל את הסכמת האגוד להעלות את דמי ההובלה ביבוא מצפון מערב אירופה.

נציגי הקונפרס ביקשו להעלות את דמי ההובלה בשיעור של 125$ ל-TEU וביצוא לצפון מערב אירופה בשיעור של 50$ ל-TEU.
 
נציגי הקונפרנס הציגו גורמים שונים, היוצרים גידול בעלויות התפעול ובראשם עלויות חכירת האניות. לטענתם, מחיר יום חכירה של יום אניית מכולה עלה בממוצע מ- 8000$ בשנת 2003 ל- 28,000$ בשנת 2005. בנוסף, בעונת החורף נתקל הקונפרנס בקושי לספק את הביקוש ביצוא מישראל, וגם בסחר זה קיים בארץ "שוק של מוכרים", וחברות הספנות מובילות ליעדים הקרובים לישראל בדמי הובלה גבוהים יותר משמעותית מדמי ההובלה לארץ.
 
נציגי האגוד ביקשו מנציגי הקונפרנס למתן את ההעלאות הנדרשות, לאור הקשיים של סחר החוץ הישראלי עם אירופה לעמוד בתחרות, ולאור הפערים ההולכים ומתרחבים בין מחירי ההובלה האלטרנטיבית בשטעון לצפון מערב אירופה לבין מחירי הקונפרנס. נציגי האיגוד טענו כי פער גדול מדי יגרום להסטה ניכרת של מטענים לשטעון, וכתוצאה מכך לירידה בנפח הפעילות של הקונפרנס ובתדירות פקידתו את נמלי ישראל.
 
נציגי הקונפרנס הסכימו להפחית את גובה ההעלאות וסוכם בין הצדדים על העלאות המחיר כדלקמן, החל מה-7 באפריל 2005:
ביבוא – העלאת מחיר של 90$ ל-TEU
ביצוא – הוחלט לא להעלות בשלב זה את דמי ההובלה.
 
בקונפרנס EMTA- צפון מערב אירופה - ישראל חברים: Hamburg Sued– המיוצגת ע"י א.מ.א סוכנויות ים מאוגדות, Iscont Lines– המיוצגת ע"י אלאלוף ושות' ספנות, "K" Lines– המיוצגת ע"י מנו ספנות, Maersk Sealand– המיוצגת ע"י מארסק ישראל, MSC– המיוצגת ע"י מאירון שיפינג, P&O Nedlloyd– המיוצגת ע"י טירן שיפינג, Safmarine– המיוצגת ע"י מארסק ישראל וחברת צים – המיוצגת ע"י חברת מ. דיזנגוף ושות'.

חומרים מסוכנים
מטענים בקירור
מטענים חריגים
גל-נוע
מכולות יבשות
מטען כללי
משלוחי צד ג׳
Copyright Allalouf Groub - comprehensive logistics chain solutions
Powred by Port2Port | Designed by imarkimage
×