בכוונת הממשלה לבטל התמריצים לעידוד הסחר דרך נמל אילת

We Serve Your Interest

בכוונת הממשלה לבטל התמריצים לעידוד הסחר דרך נמל אילת

האוצר מתכוון לבטל את התמריצים שניתנו על בסיס החלטת הממשלה, לעידוד הסחר הימי דרך נמל אילת. התמריצים שהאוצר העניק ללקוחות נמל אילת כוללים החזר עלויות בגין הובלה יבשתית ומתן הנחה באגרות כלי השיט וסווארות. הם מסתכמים בכ- 9 מליוני שקלים לשנה
21.08.05 / 00:00

האוצר מתכוון לבטל את התמריצים שניתנו על בסיס החלטת הממשלה, לעידוד הסחר הימי דרך נמל אילת. התמריצים שהאוצר העניק ללקוחות נמל אילת כוללים החזר עלויות בגין הובלה יבשתית ומתן הנחה באגרות כלי השיט וסווארות. הם מסתכמים בכ- 9 מליוני שקלים לשנה.
 
מנכ"ל חברת נמל אילת, המהנדס גדעון גולבר, ציין שמדובר במכה קשה לנמל במידה ויוסרו התמריצים. גולבר העלה שלושה טיעונים מרכזיים כנגד ביטול התמריצים. הראשון, נמל אילת הינו נכס אסטרטגי למדינת ישראל ויש לשמור על היקף הסחר בנמל.
 
טיעון נוסף שהעלה גולבר הוא נושא השיווניות בתחרות מול שאר הנמלים. לדבריו, האוצר והתחבורה מצהירים מפורשות שמטרת הרפורמה היא ליצור תחרות בין הנמלים, אך הלכה למעשה, נמל אילת, בניגוד לנמלי חיפה ואשדוד, אינו מחובר לקו הרכבת ולכן הוא מופלה לרעה ביחס לנמלי אשדוד וחיפה.
 
בטיעונו השלישי מתייחס גולבר לאופן שבו הוחלט על ביטול התמריצים. לטענת מנכ"ל חברת נמל אילת, אם בכלל יש הצדקה למהלך הרי ראוי שהוא ייעשה בהדרגתיות ולאורך תקופה שבמהלכה יבוא האוצר בדברים עם קווי הספנות בכדי לסכם עימם כיצד להשלים את המהלך בהדרגה ובפגיעה מינימלית בלקוחות הנמל.
 
לדברי גולבר, חברת נמל אילת מנסה מזה מספר שבועות לבטל את כוונת האוצר והעלתה טיעונים רבים מדוע יש להמשיך התמריצים ואף הכינה נייר עבודה בנושא, שנשלח לגורמים הרלוונטים. "גזירה זו תפגע בפעילות הנמל ותגרום להגדלת ההוצאות של חברות הספנות, יצואנים ויבואנים. אנו נמשיך לפעול לביטול הגזירה אך בד בבד יש להיערך למצב בו התמריצים יבוטלו כליל", ציין גולבר
 
אפרים אלתר, ראש מינהל הספנות הקווית בחברת צים, התייחס בקצרה לכוונת האוצר לביטול התמריצים ואמר כי בחברת צים לומדים את הנושא. צים מפעילה קו סדיר ביבוא וביצוא המקשר את נמל אילת עם נמלי דרום ומזרח אפריקה, בו פועלות 3 אניות רב תכליתיות ומטען כללי, ה- Mombasa Star, Durban Star III, ו- Jorund.
 
ראובן צוק, מנכ"ל חברת אלאלוף, המייצגת את חברת הספנות NYK Line ומפעילה שירות סדיר של אניות גלנוע ביבוא מהמזרח הרחוק לנמל אילת, ציין שלדעתו אין כלל ספק שמהלך זה יפגע בסחר הימי לאילת וביבוא, בעיקר של רכבים, מהמזרח.
 
"מפתיע שמשרדי האוצר והתחבורה, שהבטיחו שסוכני האניה והלקוחות יהיו שותפים בכל נושאי האגרות והתעריפים מיד עם החתימה על הסכם הרפורמה, בחרו לעשות זאת מבלי כל תיאום מוקדם", אמר צוק והוסיף: "אנו בודקים את הנושא ונתייעץ עם חברות הספנות שאנו מייצגים, בכדי לקבל החלטות".
 

האוצר בתגובה: חברת נמל אילת מסרבת למסור נתונים

להלן תגובת משרד האוצר בנושא: "לאור ההסדרים החדשים שהתקבלו לאחר השינויים המבניים בנמלים, משרד האוצר מבצע בחינה מחודשת של מתן הסובסידיה בנמל אילת. לצורך כך ביקש המשרד מחברת נמל אילת להעביר את הנתונים הנדרשים לביצוע הבדיקה אך חברת הנמל מסרבת לבצע זאת".

חומרים מסוכנים
מטענים בקירור
מטענים חריגים
גל-נוע
מכולות יבשות
מטען כללי
משלוחי צד ג׳
Copyright Allalouf Groub - comprehensive logistics chain solutions
Powred by Port2Port | Designed by imarkimage
×