איגוד המשתמשים להנהלת קונפרנס EMTA: בטלו מיידית היטל הצפיפות באשדוד

We Serve Your Interest

איגוד המשתמשים להנהלת קונפרנס EMTA: בטלו מיידית היטל הצפיפות באשדוד

איגוד המשתמשים בהובלה ימית ממשיך במאבקו לביטול היטל הצפיפות בנמל אשדוד. האיגוד פנה לאחרונה לסוכני האניה השונים ועתה הוחלט באיגוד להעלות מדרגה ולפנות ישירות אל מר פיטר וובר, מנהל הקונפרנס, המנוהל מלונדון. באיגוד מאיימים לפנות בנושא לממונה על הגבלים עסקיים
31.08.05 / 00:00

איגוד המשתמשים בהובלה ימית ממשיך במאבקו לביטול היטל הצפיפות בנמל אשדוד, שגובים נציגי קונפרנס צפון מערב אירופה. האיגוד פנה בשבועות האחרונים לסוכני האניה השונים ועתה הוחלט באיגוד להעלות מדרגה ולפנות ישירות אל מר פיטר וובר, מנהל הקונפרנס, המנוהל מלונדון. באיגוד מאיימים לפנות לממונה על הגבלים עסקיים
 
מזה שלוש שנים, חברי קונפרנס צפון מערב אירופה (EMTA) בישראל גובים היטל צפיפות בגובה 7% בנמל אשדוד. חברי EMTAהחלו לגבות את ההיטל באפריל 2002 לאחר שעבודת הנמל נפגעה בשל שביתות ועיצומים רבים. הנמל אז היה צפוף ולכן חברות הספנות החליטו לכסות חלק מעלויות זמן ההמתנה של האוניות באמצעות היטל הצפיפות.
 
גד שפר, יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, ציין בפנייתו לוובר שבדיונים שנתקיימו בשנת 2002, איגוד המשמשים בהובלה ימית הסכים לקבל את טיעוני הקונפרנס בנושא הטלת היטל הצפיפות במידה והנהלת הקונפרנס תסכים לשלוש התניות: הראשונה, עלויות זמני ההמתנה, שנבעו משביתות או עיצומים, ימדדו על ידי צד שלישי אובייקטיבי. ההתניה השניה היתה ש- 50% מעלויות ההמתנה והצפיפות יכוסו על ידי המוביל הימי וה- 50% הנותרים על ידי בעלי המטענים. ולבסוף, שהיטל הצפיפות יהיה לתקופה מוגדרת מראש של מספר חודשים כשההיטל עצמו לא יעלה על 3%-4%.
 
המו"מ בין EMTAוהנהלת האיגוד לא הוביל להסכמות מאחר ונציגי הקונפרנס, לטענת שפר, דרשו שההיטל יעמוד על 7% ולאחר שהם לא היו מוכנים לקבל את חוות הדעת של צד שלישי בנושא גובה הנזק הכלכלי כתוצאה מההמתנה והצפיפות. "על כן, הנהלת הקונפרנס החליטה באופן חד צדדי לגבות היטל צפיפות בגובה 7% בלא להגביל את תקופת התחולה שלו", כתב שפר.
 
יו"ר איגוד המשתמשים כתב לוובר שמאז הרפורמה המשמעותית בנמלים, שיושמה בפברואר האחרון, ותחת הנהלה חדשה, חל שיפור ניכר במערך השירות של חברת נמל אשדוד, המתבטא בירידה משמעותית בצפיפות ובזמני ההמתנה. לטענתו, הפעלת 'נמל איתן' סייעה להרחבת תשתיות נמל אשדוד ולשיפור השירות הכולל. לדבריו, השיפור בשירות הוביל לירידה של 76% בזמני המתנה של אוניות מכולה, בין חודש מרץ 2005 לחודש יולי 2005.
 
"לאחר שנפגשתי עם הנהלת נמל אשדוד בכדי לוודא שלא מדובר בשיפור זמני, פניתי לסוכני האניה בישראל המשתייכים לקונפרנס, ודרשתי מהם לבטל את ההיטל. לצערי, הפניות שנעשו לא הועילו ולכן אני פונה אליך בכדי שתפעל במהירות לביטול ההיטל. במידה והיטל הצפיפות לא יבוטל, לא תיוותר בידינו ברירה אלא לפנות לממונה על הגבלים עסקיים ולרשויות אחרות על מנת לסיים את גביית ההיטל", סיכם שפר.
 
קונפרנס EMTA, שהוקם בשנת 2000 והחליף מספר התאגדויות קטנות יותר, מכסה את פעילות הסחר הימי במכולות בצפון אירופה ובים התיכון. אל הקונפרנס משתייכות החברות Hamburg Sued, Iscont Lines, K Line, A.P. Moller-Maersk, MSC, P&O Nedlloyd, Safmarine, Zim Integrated Shipping.

חומרים מסוכנים
מטענים בקירור
מטענים חריגים
גל-נוע
מכולות יבשות
מטען כללי
משלוחי צד ג׳
Copyright Allalouf Groub - comprehensive logistics chain solutions
Powred by Port2Port | Designed by imarkimage
×