Zim Shekou נתקעה בעת מעבר בתעלת סואץ

We Serve Your Interest

Zim Shekou נתקעה בעת מעבר בתעלת סואץ

בשל תקלה טכנית נעצרו מנועי האוניה ורב החובל נאלץ לנקוט בפעולת חירום בכדי להימנע מפגיעה בגדות התעלה. האוניה CMA CGM Lamartine עלתה על שרטון וגרמה לעיכוב נוסף במעבר בתעלה
04.04.11 / 00:00
Zim Shekou נתקעה בעת מעבר בתעלת סואץ
04.04.11
Zim Shekou נתקעה בעת מעבר בתעלת סואץ

דובר רשות תעלת סואץ מסר כי, תנועת הספנות בנתיב הבינלאומי שבה לתקנה אתמול לאחר שלוש שעות בהן טיפלו צוותים של התעלה באוניה של המתופעלת על ידי חברת עופר ספנות, אשר עלתה על שרטון במהלך החצייה.

על פי הדיווחים, אוניית המכולות Zim Shekou נעצרה בשעה 12:40 אתמול, יום ראשון, בעת שהובילה את השיירה היומית מדרום לצפון בתעלת סואץ. מקורות ברשות תעלת סואץ דיווחו שהאוניה zim shekou נושאת דגל ליבריה, נתקעה בתעלה בעת שנשאה מטען של 100 אלף טון.

מחברת עופר ספנות נמסר כי, בעת מעבר האוניה בתעלת סואץ בשיירה השטה צפונה עצרו מנועי האוניה וכן מנועי העזר עקב תקלה טכנית. על מנת להימנע מפגיעה בגדת התעלה החליט רב החובל בהמלצת הנתב (Capt. El Moula ) ששהה כל הזמן על גשר הפיקוד יחד עם רב החובל של האוניה, לנקוט בפעולת חירום ולזרוק את עוגן ימין של האוניה בכדי לעצור את תנועתה ולמנוע נגיעה של האוניה בגדות התעלה. פעולה זו בוצעה בהצלחה ואכן התקדמות האוניה נעצרה לרוחב התעלה, בעזרת גוררות של התעלה האוניה סובבה ונקשרה לגדת התעלה עם חבלי קשירה בחרטום ובירכתיים, כשחרטום האוניה פונה לכיוון דרום (הכיוון הנגדי לנתיב הפלגתה).

עוד נמסר כי, לאחר פרק זמן קצר תוקנה התקלה והאוניה הייתה מוכנה להמשך המסע אך רשות התעלה הנחתה את נתב האוניה להמתין עד אשר השיירה העולה צפונה תעבור ורק אז תוכל האוניה להמשיך במסעה. המשך מסעה של האוניה התעכב בשנית כתוצאה מעלייה על שרטון של האוניה CMA CGM Lamartine באזור סיבוב איסמעילייה. מידע זה נמסר לרב החובל על ידי נתב האוניה המצרי. במשך הלילה שוחררה האוניה CMA CGM Lamartine מהשרטון והפעילות בתעלה הושבה.

על פי הדיווח מרשות תעלת סואץ, נגרם פקק גדול בשיירה מים סוף לים התיכון כאשר 30 אוניות נתקעו ועליהן הובילו מטען כולל של 1.3 מיליון טון.

בעופר ספנות ציינו כי Zim Shekou מצטרפת לשיירה השטה צפונה להמשך המסע כמתוכנן וכי רב החובל והצוות פעלו במקצועיות ועל פי הנהלים בעת התקלה הטכנית.

ברשות התעלה דיווחו לבסוף כי 61 אוניות חצו את תעלת סואץ אתמול, ה-3 לאפריל 2011 בשני הכיוונים ומטענן הכולל 2.7 מיליון טון מתוכן 31 אוניות בשיירה מהים התיכון לים סוף. בראשן הייתה אוניית המכולות נושאת דגל פנמה NYK ALTAIR ומטענה 109 אלף טון בדרכה מצרפת לסינגפור. 30 אוניות חצו את תעלת סואץ מדרום לצפון, ובראשן אוניית המכולה MSC SONIA ומטענה 157 אלף טון בדרכה מסינגפור לספרד.

חומרים מסוכנים
מטענים בקירור
מטענים חריגים
גל-נוע
מכולות יבשות
מטען כללי
משלוחי צד ג׳
Copyright Allalouf Groub - comprehensive logistics chain solutions
Powred by Port2Port | Designed by imarkimage
×